روشهای مختلفی در دنیا برای مقابله با سرمازدگی بهاره به کار گرفته شده است، که شامل روشهای فعال و غیر فعال میباشد. برای مطالعه بیشتر اینجا را کلیک کنید

راهکار شرکت دیهیم زراعت گستر برای مقابله با سرمازدگی بهاره، علاوه بر استفاده از روشهای حفاظتی غیر فعال متناسب با شرایط باغ، استفاده از دستگاه های مقابله با سرمازدگی، محصول شرکت آگروفراست بلژیک، است. این دستگاه ها در دو مدل کلی فراست گارد و فراست بوستر عرضه میگردند که هردو به شیوه تولید موج حرارتی نوسانی (ناشی از سوختن گاز مایع)، در مقابله با سرمازدگی جوانه ها به کار گرفته میشوند.

دستگاه فراست گارد که حق امتیاز ثبت اختراع (Patent) و تولید انحصاری آن متعلق به شرکت آگروفراست میباشد، به طور ثابت داخل باغ قرار می گیرد و مساحت حدود یک هکتار را مورد پوشش قرار داده و نیازی به اپراتور دائم برای کارکردن آن نیست. در صورت استفاده از آپشن اتو استارت، حتی روشن شدن دستگاه نیز شب هنگام و در زمان رخداد سرمازدگی، به طور خودکار انجام خواهد شد.

دستگاه فراست بوستر اما به پشت تراکتور وصل شده و داخل باغ حرکت داده میشود. لذا نیاز به اپراتور دائم دارد. در عوض، مساحتی نزدیک پنج هکتار را میتواند مورد پوشش قرار دهد. لذا دستگاه فراست گارد؛ استفاده راحتتر و قابلیت اطمینان بیشتر داشته، در عوض فراست بوستر اقتصادی تر خواهد بود.

شرکت دیهیم زراعت گستر نماینده انحصاری آگروفراست بلژیک جهت توزیع، فروش و خدمات پس از فروش دستگاه های فراست گارد و فراست بوستر در ایران میباشد.

اطلاعات بیشتر در خصوص شرکت فراست گارد بر روی وبسایت http://www.agrofrost.eu/ قابل دسترسی میباشد.